- Hoberg skole er blitt Stanges største barneskole, den er funksjonell og framtidsrettet, sier eiendomssjef Bjørn Lunstøeng.

Oppgraderinger

Byggeprosjekt har bestått av både rehabilitering og nybygg. I tillegg at det gjort vesentlige oppgraderinger av skolens uteområde og trafikksituasjonen rundt skolen. Det er krevende prosesser å bygge skole samtidig som det er full skoledrift. Det rettes en særlig stor takk til elever, ansatte, foreldre og naboer som har vist tålmodighet i byggeperioden.

Forsinkelser i ferdigstilling av uteområderUtearealene Hoberg skole.

Opprinnelig plan for ferdigstillelse av uteområdene var september 2024. Entreprenør er noe forsinket blant annet som følge av uforutsette forhold i grunnen og mye regn. Det jobbes for fullt med målsetting om at hoveddelen av arbeidene ferdigstillelse før kulda setter inn.

• Myra med fotballbane, sykkelbane, akebakke m.m. Ferdigstilles i slutten oktober.
  • Øvrige arealer som inkluderer lekeareal for de yngste elevene, nybygget, atkomstveg til privatboliger og varelevering/parkering skole og ansattparkering ferdigstilles i løpet av desember.
  • Stripeasfaltering i Høgvollvegen og Holmlundvegen har særlig høy prioritet hos entreprenøren, og tilstrebes utført så snart været tillater det.

På grunn av mye regn har det vært vanskelig å få god nok kvalitet på deler av grøntområdene.  Dette betyr at våren 2025 vil måtte brukes som grosesong for enkelte av  grøntarealene før de kan tas i bruk. Det er derfor vanskelig å si eksakt når alt arealet kan tas i bruk.

- Slik vi vurderer prosjektet vil det kunne ferdigstilles innenfor de økonomiske rammene som ligger til grunn, sier Bjørn Lunstøeng.